Teljes Útiterv: 72 nap az Országos Kékkörön

Útiterv szállásokkal az Országos Kékkörön

72 nap alatt jártam végig egyhuzamban az Országos Kékkört 2023. május 19. és július 29. között, a budapesti Hármashatár-hegyről indulva az óramutató járásával megegyező irányban. Először az Országos Kéktúra keleti részén mentem végig, majd Hollóházánál rákanyarodtam az Alföldi Kétúrára. Szekszárdnál váltottam a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúrára és továbbhaladtam Írott-kőig, ahol ismét visszakanyarodtam az Országos Kéktúra útvonalára és a nyugati rész befejezése után visszaérkeztem a Hármashatár-hegyre.

72 nap az Országos Kékkörön | Till Anilla

Minden nap túráztam a 72 nap alatt, legkevesebb 10, legtöbb 56 kilométert gyalogoltam. A túrát három alkalommal kellett megszakítanom, ám ezeken a napokon is gyalogoltam: egyszer a doktori komplex vizsgám, egyszer egy esküvő, egyszer pedig egy külföldi ösztöndíj interjúja miatt tartottam egy éjszakányi szünetet máshol. Ilyenkor reggel túráztam, este az adott „kitérő” helyszínén aludtam, majd másnap délelőtt vissza is tértem a túrára és tovább gyalogoltam a Kék vonalán.

Életem egyik legkeményebb és legszebb időszaka volt. 2023. márciusában az egyik barátomnak, Mándi Ferencnek pattant ki a fejéből az ötlet, hogy készítsünk közösen dokumentumfilmet a túráról – így született meg a 2550 dokumentumfilm ötlete, ami hamarosan elkészül és végre a nagyközönség is láthatja. A film ötletét sokan támogatták – a családunk és a barátaink is végig mellettünk álltak, de több szervezet is látott benne fantáziát. Így a filmet és a túrámat felszereléssel támogatta a Túracucc és a Deuter, szakmai segítséggel a Magyar Természetjáró Szövetség, szállásokkal pedig az Aktív Magyarország és az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ is támogatott, emellett számos további szállás is támogatta a túra és a film megvalósulását, amiért nagyon hálásak vagyunk.

Az Országos Kékkör megszervezésének legnehezebb része volt a szállások logisztikája

A túra legnehetebb része kétségkívül maga a tervezés. Mióta befejeztem a Kékkört, eddig főleg szóban és egy kicsit szedett-vedett táblázatban tudtam átadni az útitervemet, de végre egy blogposzt formájában, strukturáltan is meg tudom mutatni a teljes 72 napot lebontva. Ebben a blogposztban a szállások helyszíneit láthatjátok, de ha az egyes távolságokra is kíváncsiak vagytok, használjátok a Kéktúra füzeteket vagy a Kéktúra szakaszainak leírását.

A szállásokhoz lehetőség szerint a saját weboldalukat, a saját Facebook oldalukat vagy a legrelevánsabb weboldalt linkeltem be. Néhánynál nincs konkrét foglalási rendszer, így érdemes őket e-mailben vagy telefonon megkeresni, azonban ha teljesen elakadtok, írjatok egy e-mailt és igyekszem segíteni!

1. Báró Eötvös Loránd Menedékház Turistaház, Dobogókő
  25. Koppány Fogadó, Haláp-Vámospércs
  26. Vadkemping – Kepecstag közelében
  27. Tornácos Vendégház, Kismarja
  28. Otthon – Budapesten aludtam a doktori komplex vizsgám előtt, Berettyóújfalunál kiszállva
  29. Meggyfa Vendégház, Körösszakál
  38. Módra Vendégház, Öttömös
  39. Ismerősöknél aludtam – Kéleshalomnál kiszállva
  40. Hajósszentgyörgyi Vendégház, Érsekhalma
  41. Otthon – Budapesten aludtam az ösztöndíj interjú előtt, Pörbölynél kiszállva
  42. Belvárosi Vendégház, Szekszárd
  72. Otthon Budapesten – a Kékkör vége 🙂
  1. Horváth Béla says:

Üdvözlöm!
    Le a kalappal, nem mindennapi teljesítmény!
    A videó mikor és hol látható majd?
    További jó egészséget!
    Tisztelettel :Horváth Béla

2. Buzás János says:

Nem csak okos és szép vagy, de kemény is!