Lakóautóval a Feröer-szigeteken

Lakóautózás a Feröer-szigeteken

2024 nyarán lakóautóval indultunk nyaralni a Feröer-szigetekre, hat Izlandon töltött hónap után. A terv az volt, hogy hazafelé „útba ejtjük” a szigeteket, így Reykjavíkból repültünk a vágari reptérre. Túl sok kiindulási pont nincs a Feröer-szigetekre vágyóknak, nekünk magyaroknak talán a koppenhágai átszállás a legideálisabb, vagy pont ahogy mi csináltuk: egy izlandi és dán út közé beiktatni a Feröer-szigetek meglátogatását.

Ebben az időszakban elég sokat kellett variálnunk a dátumokon – túrázni terveztünk, majd átszerveztünk, újra átfoglaltunk, végül megvalósult a Laugavegur és Fimmvörðuháls túrám. A barátomnak törölték a járatát, mert odafelé nem szállt fel a gépre, és ezért a visszautat is törölték – bár ez sokaknak egyértelmű, de azért itt hagyom, mint tipp: ha egy foglaláson van az oda- és visszaút, de az odaútra valamilyen oknál fogva nem juttok el, akkor ez sajnos veletek is megtörténhet! Végül új jegyet foglalt, így végre sikerült eljutnunk a feröer-szigeteki utazás pontos dátumához, de valóban igen „kacifántos” volt.

Az út végülis megvalósult, az alábbi videóban pedig tíz percben elkaphatjátok a Feröer-szigetek hangulatát. Mivel elsősorban nyaraltunk, így csak utólag vettem észre, hogy túl sokat azért nem beszéltünk a videóban, ezért a legfontosabb dolgokat összefoglalom ebben a blogposztban, néhány linkkel, amelyek hasznotokra lehetnek.

Életünkben először terveztünk lakóautóval nyaralni. A Campervans.fo oldalán foglaltunk autót. Először a Medium méretűt választottuk, de a fentebb említett okok miatt egyszer újra kellett foglalnunk, és sajnos az új dátumokra ez már nem volt elérhető. Végül a kisebb Compact méretű lakóautót kaptuk, de a cég nagyon araanyos volt – mivel kisebb autót kaptunk ugyanazon az áron, kaptunk pár extrát is, például wifit és egy extra alagút “matricát”. Itt, a Feröer-szigeteken, jó pár alagút fizetős, ezeket úgy kell elképzelni, mintha autópálya-matricát vennénk.

Lakóautónk a Feröer-szigeteken

A lakóautóval általában kempingekben aludtunk, így sokkal kényelmesebb – és persze legális – volt az éjszakai parkolás. Elég kényelmes is volt, hiszen volt zuhanyzási és főzési lehetőségünk. Bár a lakóautóhoz tartozott egy kis konyha, ne felejtsük el, hogy ezt bent, a lakóautóban nem lehetett használni, tehát ki kellett rakni a kis asztalt, és kint lehetett főzni a gázfőzőn. Így viszont a kempingekben kényelmesen tudtuk használni a benti konyhát, és általában közös helyiségek is voltak, ahol ismerkedni tudtunk más utazókkal is.

1. nap: Reggeli járat Reykjavík-Keflavík reptérről a vágari reptérre, kis autótúra Vágar szigetén, majd tovább Streymoy szigetére, Tórshavnba, a fővárosba. A Tórshavn Campingben aludtunk.

2. nap: A napot Tórshavnban és környékén töltöttük, délelőtt a Panama Caféból dolgoztunk, délután pedig a Brell Caféból. Közben megnéztük a várost és elámultunk a Feröeri Parlamenttől. Estére ismét a Tórshavn Campingben szálltunk meg a lakóautóval.

3. nap: Délelőtt megint a Brell Caféból dolgoztunk, délután pedig ellátogattunk a Feröeri Nemzeti Múzeumba. Délután a sziget északi része felé vettük az irányt, meglátogattuk Kirkjubøurt, estére pedig Víkarnesbe értünk és a Víkar Campingben aludtunk.

4. nap: A nap első felében Streymoy szigetén barangoltunk: Tjørnuvík és Dúvugarðar szerepelt az útvonalunkon, majd Eysturoy szigetén Gjógv és Fossá következett. A nap végén ismét Víkarnesben és a Víkar Campingben szálltunk meg.

5. nap: Reggel Borðoy szigete és a második legnagyobb város, Klaksvík felé vettük az irányt, majd Viðoy szigetén autóztunk, később pedig Kalsoy szigetén kirándultunk a Kallur világítótoronynál. Megálltunk a Kópakonan (Fókanő) szobornál, estére pedig Mikladalurban, a Mikladalur Campingsite-nál szálltunk meg.

6. nap: Délelőtt Klaksvík városában, a Friða Kaffihúsban dolgoztunk, később áthaladva Eysturoy és Streymoy szigetek déli részein, komppal Sandoy szigetére érkeztünk. Este az idilli Dalur Campingben szálltunk meg a lakóautóval.

7. nap: Reggel ismét a tórshavni Brell Caféban indítottuk a napot munkával, délután hajóra szálltunk, és elmentünk a legdélebbi Suðuroy szigetre. Kicsit folytattuk a munkát a Glasstovan kávézóban, megnéztük Sumbát, egy hangulatos kis falut, a napot pedig a gyönyörű Vágsvatn tónál, a Vágseiðið Campingben zártuk.

8. nap: Délelőtt Eggjarnarnál gyönyörű kilátásban volt részünk Suðuroy szigetén, Vágur községnél, majd a sziget északi részén, Ásmundarstrakkurnál szintén csodálatos panorámát láttunk. A nap végén visszatértünk Tórshavnba, és ismét a Tórshavn Campingben aludtunk.

9. nap: Ezen a napon már csak a hazaút volt hátra – reggel a vágari reptér parkolójában visszaadtuk a lakóautót, majd repülőre szálltunk és koppenhágai átszállással megérkeztünk Budapestre.

Remélem, hasznos volt számotokra a Feröer-szigeteki lakóautózásról szóló blogposzt! Ha bármi kérdésetek van, írjatok bátran!